Our Momentous Moment

sanggarkirana's Blogger album on Photobucket

March 17, 2011

Festival Colors of the World 2011 (5th March)

Salam dari Sanggar Kirana :D

:: introducing UTP Gamelan Player ::

Setelah hampir 2minggu berlalu, baru muncul entry Fesco ini.. Walaupon dah lama, tapi saya yakin memori2 fesco pada player pasti masih segar diingatan.. Fesco is the best events dis semester! seriusly.. pendek kata, fesco melakar senyuman ditiap2 bibir ahli2 gamelan.. sebut je fesco 2011, tiap2 ahli SK pasti ada cerita tersendiri disebalik FESCO 2011.

senior2 bersama cenderahati dari FESCO 2011

persediaan fesco kali ini sangat berbeza dengan tahun2 sebelumnya.. praktis sangat bersunguh2 mungkin juga kerana kesuntukan masa maklumlah co-q night hanya 2hari sebelum fesco. tapi itu bukan penghalang bg kami untuk perform terbaek, kami lagi bersemangat dapat perform 2x in a week.. lgpon we are stronnngggg !! :P

penonton yang ramai

Fesco kali ini Sanggar Kirana diberi slot untuk membuat persembahan. Jarang2 kami mendapat peluang sebegini, so bile dah dapat memang kami menggunakan sepenuhnya..! :) Persembahan dari SK unik sedikit sebab kami menggabungkan 4 lagu gamelan menjadi satu dikenali sebagai LAGU KITE.. lagu2 gamelan yang digabungkan adalah lagu i love you, alimasi, dayung sampan dan atmajaya. simple but unik. :D apa kelainan persembahan SK kali ini..? kelainan yang sudah lama kami ingin lakukan tapi selalunya hanya jadi separuh jalan.. masih tidak berjaya.. susah sangat nak jadi.. tapi apa?haa... kelainannya ialah player2 harus senyum waktu perform. senyum direaliti senang, amat senang.. tapi bila bermain gamelan, fokus then kena senyum. itu sangat susah jika xdibiasakan.. walhal tiap2 kali training, kami selalu praktis untuk sentiasa senyum, tapi sekejap saja lepas tu kami kembali serius. sukar bukan?

sedikit kata2 semngat dan nasihat daripada Mr.Mohamad Noor Rosli :)

tapi FESCO kali ini semua player membuat satu keajaiban dengan senyum sepanjang performance. rupanya kami boleh senyum dan membuat orang yang menonton persembahan kami juga tersenyum. Kami enjoy bermain gamelan malam itu, seronok.. kami bermain gamelan untuk mempersembahkan yang terbaik tetapi pada masa yang sama kami ingin membawa imej baru kepada penonton2; "bermain gamelan dengan enjoy".. it's fun when you can smile and then give eye contact with other players while you are playing gamelan.. seriusly it's more fun than the old way. bila xde skor didepan, pandangan menjadi luas. badan juga bergerak mengikut alunan rentak gamelan. senyuman diukir.. mata melirik kekanan dan kiri.. it comes naturally when you're really enjoy playing the gamelan! ^^

as i told u, we smileeeeeee

feel good haaa? :P


seperti tahun2 lalu, kami akan bergabung bersama peserta2 dari Universitas Gadjah Mada. memperkukuhkan ikatan silaturahim dengan muzik. sweet kan? :) Tahun ini SK bergabung dengan team rebana whose very enegertic and creative. gabungan gamelan dan rebana sebenarnya menghasilkan irama tersendiri jika pandai mengolahnya. ada juga suara2 "membuang bising" seperti ewaahhhhh, eeeehhhhh dan byk lagi untuk menceriakan suasana. yang pasti penonton2 suke! :D walaupon kami berlainan negara, tapi masing2 sedaya upaya cuba untuk memuaskan hati pihak masing2.. thanks UGM!

teruna UGM

gadis UGM + UTP

bersatu menjadi KAMI

FESCO 2011 amat bermakna bagi kami, warga SK.. keriangan dicipta,keriuhan SK di fesco 2011 dan kejayaan performance fesco 2011 pasti akan kekal berada diingatan selama2nya..rata2 penonton memberikan feedback membina! seriusly bila penointon bersorak kerana muzik gamelan, kami merasa bahaagiaa amat.. seriuss! gamelan last forever!! :)


thanks senior!
^^

want to watch our energetic performance..
please click LAGU KITE

and eager to know how we mix between gamelan and rebana
click GABUNGAN

kepada ahli2 baru ( 9 orang), korang memang besttt.... hebattt! keep up the good work! :)))

notakaki: rasa nak ulang kejadian FESCO 2011 berkali2 dalam hidupp.. kan SK?

6 comments:

  1. keep it up guys! seriously damn proud of u all ;)

    ReplyDelete
  2. ramai muka2 baru! rindu gamelan~~~ sob3~

    ReplyDelete
  3. shikin.. turun ar masa time training kalau free.. ur always welcome to join :)

    ReplyDelete
  4. salam, minta bertanya, bolehkah saya dapatkan skor lagu dayung sampan ? saya sudah lama mencari skor lagu itu. Jika anda bermurah hati, boleh kongsikan kepada saya ?

    ReplyDelete