Our Momentous Moment

sanggarkirana's Blogger album on Photobucket

October 22, 2010

10th Convocation Universiti Teknologi PETRONAS

salam dari Sanggar Kirana,

menjadi adat resam kumpulan gamelan UTP,Sanggar Kirana untuk mengiringi graduan2 dengan alunan muzik tradisional gamelan pada tiap2 konvo. Walaupon hanya bermain untuk iringan, itu tidak membolehkan kami bermain ala kadar semata-mata untuk memenuhi syarat, tetapi bagi kami, muzik iringan gamelan ini sebagai halwa telinga isi dewan Chancellor sepanjang sesi penganugerahan ijazah. halwa telinga pastinya sedap didengar bukan? ;)
kami selaku pemain gamelan sendiri inginkan yang terbaik untuk hari yang bersejarah itu, mana mungkin para pendengar, isi dewan mahu yang ala kadar saja....


walaupon rata2 pemain gamelan sedang berada dalam "hectic weeks of academic", alhamdulillah keluarga ini tetap cuba sedaya upaya menghadiri training dan rehearsal walaupon kadang kala terpaksa membahagikan sedikit masa untuk beberapa tuntutan yang lain.. lebih2 lagi senior final year final sem dan juga senior2 yang bakal intern.. keep up the good effort Sanggar! =)

rehearsal! oren warna kami...!!

doa bagi memudahkan urusan..
=)


kami penyambung warisi muzik gamelan


Sanggar Kirana


tiap yang pergi pasti ada penggantinya, tapi bagi kami tiap yang pergi membawa seribu erti. =)
seramai enam orang senior yang menamatkan pengajiaanya pada disember,2009 dan julai 2010 telah menghadiri majlis konvokesyen ke-10 ini dan secara rasminya dianugerahkan ijazah daripada pihak UTP. Tahniah!

with kak awin!


with kak imah!

with kak sakilah aka ibu!


with kak ekin!

with daniyal!


moge2 tiap2 kami yang masih berada di bumi UTP beriringan bersama ukhwah Sanggar Kirana bakal berada dalam kegembiraan mereka dihari konvokesyen masing.. go go go Sanggar Kirana! cemerlang akademik, cemerlang juga dalam arena gamelan.. insyaAllah! =)

notakaki: recruitment new members will be tomorrow! interested? come and join us! you will not regret being part of us! =)

No comments:

Post a Comment