Our Momentous Moment

sanggarkirana's Blogger album on Photobucket

June 19, 2011

Konsert di-Raja

Salam dari Sanggar Kirana,

tanggal 1st june yang lalu, terlakar satu catatan memori indah bagi Universiti Teknologi Petronas dan juga UTP Gamelan Group, Sanggar Kirana. Konsert di-Raja yang gilang gemilang telah diadakan di UTP bagi menyambut hari kelahiran ke-83 D.Y.M.M. PADUKA SERI SULTAN PERAK DARUL RIDZUAN, SULTAN AZLAN SHAH.


kali ini kumpulan sanggar kirana diberi peluang untuk mengiringi ketibaan dan kepulangan baginda sultan serta membuat persembahan muzik gamelan. persembahan selama 8minit amat berharga bagi kami lebih2 lagi persembahan ini di persembahkan kepada yang mulia baginda sultan.


kesungguhan kali ini berlipat kali ganda mungkin kerana penonton2 ketika konsert diraja itu dikalangan VIP, pembesar, raja dan yang paling utama Baginda Sultan Perak. Lagu alimasi dimulakan dengan ketukan kayu oleh Hariez, pemain balungan umpama memukau penonton. senyuman harus sentiasa menghiasi wajah2 pemain gamelan dan juga gerak tari juga harus sepadan dan sama. apa yang ingin kami tampilkan adalah muzik yang diiringi dengan gerak tari, lemah lenggok dan senyuman yang mampu memukau penonton di dalam dewan.


persembahan berakhir dengan perasaan lega. walau ade celanya tapi alhamdulillah, rata2 percaya semua ahli Sanggar Kirana telah melakukan yang terbaik untuk diri sendiri dan kumpulan sanggar kirana. ramai juga memberi respon membina bagi memperelokkan lagi mutu2 muzik gamelan kami.

notakaki: next update " Perantauan Gamelan di Bandung"

1 comment:

  1. nice update! congrats to all that made this event a great success! :D

    ReplyDelete