Our Momentous Moment

sanggarkirana's Blogger album on Photobucket

October 20, 2011

Konsert Amal Senandung Kasih 2011.

Assalamualaikum w.b.t.

Masih tidak terlambat lagi rasenye untuk mengucapkan tahniah kepada senior2 SK yang telah selamat bergraduasi pada 16 Oktober yang lepas. Semoga mereka akan mengumpul lebih banyak kejayaan di luar sana. Jangan pernah lupa kami di sini ye :)

Berbalik kepada tajuk di atas, pada tanggal 9 September yang lepas, Sanggar Kirana telah dijemput untuk mengadakan persembahan di sebuah konsert amal yang bertujuan untuk mendana tabung penubuhan Pusat Hemodialisis Yayasan Sultanah Bahiyah-NKF Kulim. Majlis gilang gemilang ini telah diadakan di Dewan Seri Negeri, Wisma Darul Aman, Alor Star, Kedah. Selain Sanggar Kirana, majlis turut diserikan dengan kehadiran artis terkenal Lee Sin Je, dan Elaine Kang. Konsert yang dihadiri oleh DYMM Tuanku Sultan Haji Abdul Halim Mu'adzam Shah ini turut menampilkan The Sparklers, Ke Xin Yu, Nur Farahin Mahadi, Kumpulan Koir SMK Sultanah Bahiyah, Orkestra Klasik Cina Chee Yang Kor dan Pasukan Orkestra Cina SMJK Keat Hwa. Terdapat juga persembahan istimewa dari YTM Tunku Panglima Besar Kedah Dato' Seri Tunku Puteri Intan Safinaz binti Kebawah DYMM Tuanku Sultan Haji Abdul Halim Mu'adzam Shah menyampaikan dua buah lagu iaitu Tanah Pusaka dan The Moon Represents My Heart(dalam bahasa mandarin).

Pada malam tersebut, Sanggar Kirana telah mendendangkan lagu Kita, iaitu gabungan lagu Love you more than I can say, Alimasi, Dayung Sampan dan gamelan Jawa. Alhamdulillah, persembahan berjalan dengan lancar walaupun masa latihan kami sangat singkat disebabkan kebanyakan dari kami sibuk dengan persiapan untuk peperiksaan semester. Namun, itu bukan penghalang untuk SK memberi persembahan yang hebat kepada penonton yang hadir.








tempat penginapan kami.














Sanggar Kirana :)

p/s : Ini merupakan persembahan terakhir pd, aira, dan Rudy sebelum mereka bergraduasi :)





1 comment:

  1. persembahan paling epic sbb training atas bus! hahahhaha

    ReplyDelete