Our Momentous Moment

sanggarkirana's Blogger album on Photobucket

October 17, 2011

Debat Perpaduan

Assalam…
Beberapa minggu lalu, kecoh isi UTP dengan pengumuman result exam last semester. How was it? J Walau apa pun jua keputusannya, tahniah diucapkan kerana segalanya datang dari hasil usaha kita sendiri. Jika masih belum berpuas hati, muhasabah diri, motivasikan diri. InsyaAllah, Dia pasti dengar rintihan dan memberikan ganjaran kepada hambaNya.
Pada tanggal 22 hingga 26 Julai 2011, pertandingan Debat Perpaduan dan Integrasi Nasional 2011 telah dianjurkan dan Universiti Teknologi PETRONAS buat kali keduanya menjadi tuan rumah untuk pertandinagn debat selepas menjadi tuan rumah dalam Pertandingan Debat Alam Sekitar pada tahun 2009 yang lalu.
Bagi warga Sanggar Kirana; ini juga merupakan kali kedua diberi mandat dan kepercayaan untuk turut memeriahkan pertandingan Debat Perpaduan dan Integrasi peringkat akhir yang diadakan di Dewan Chancelor yang serba gah pada 26 Julai 2011. Semangat kami bertambah berkobar-kobar pabila diberi tahu UTP berjaya menempa nama ke pusingan akhir menentang UiTM.
Pada kali ini, seramai 16 orang warga SANGGAR KIRANA yang bekerjasama mengalunkan muzik gamelan. 2 orang bermain peking, 3 memainkan rentak saron baron, 2 orang pula bermain saron demong, 4 oang bermain gendang, dan 3 orang memainkan gambang, bonang penerus dan juga bonang baron dan tidak dilupakan seorang ‘conductor’ J.
Berbicara tentang senior, kali ini kami warga SANGGAR KIRANA dibimbing oleh dua orang senior iaitu daripada warga gendang, iaitu RUDY J dan juga PD selaku conductor. Walaupun begitu, senior-senior yang lain merangkap pelajar-pelajar tahun akhir masih tidak putus-putus memberikan semangat dan bimbingan kepada kami walaupun sibuk dengan projek tahun akhir ataupun lebih dikenali dengan FYP (FINAL YEAR PROJECT).
Terima kasih smua yang menjayakan Debat Perpaduan dan Integrasi pada tahun ini. Terima kasih juga K.AIRA dan TAJOL yang sudi datang dan memberi semangat sebelum, semasa, dan selepas persembahan gamelan. Walaupun sudah bermain saban kali, perasaan ‘nervous’ itu masih ada.. dan apa yang menenangkan kami ialah kehadiran keluarga SANGGAR KIRANA itu sendiri.
Untuk cerita selanjutnya…biar gambar mencoretkan cerita J
Terima kasih sekali lagi buat smua.
GARTAHARI: coretan dari bumi GRAZ, AUSTRIA J

2 comments:

  1. nice one! pergh entry dari jauh tuuu..

    ReplyDelete
  2. tp maap agak lambt entry nie...
    next...i ve such hadiah for sk :)
    wait cayy :)))

    ReplyDelete